Страницы

středa 24. ledna 2018

Jak si užívat život v zimě












Všimla jsem si, že spousta lidí kolem mne vůbec neumí užívat život v lednu a únoru. Souvisí to většinou s ukončením svátečního období a spánkem přírody. Jak na to? Nejsem žádná odbornice, ale tak nějak jsem sama sebe překonala.

Patřila jsem dříve přesně do této skupiny lidí. V lednu mi pomalu začínal splín, a čím více se blížil únor, tím sputnější jsem bývala. Vyrůstala jsem v Minsku, kde v únoru klidně naměříme -30 stupňů. Ted už ne, ale za mého dětství rozhodně. Navíc mám narozeniny v únoru a většinou jsem je musela slavit až v březnu, protože škola se zavírala kvůli zimní karanténě a rodiče mých kamarádek nepustili své děti ven. Tím pádem jsem prostě únor nesnášela.

Ale tak hrozné zimy už nejsou současnou realitou pro většinu Evropanů. Teď můžete být v klidu nejen venku, ale i cestovat. Právě proto, a také kvůli tomu, že život rychle utíká, jsem se rozhodla změnit svůj postoj k zimě. Různými činnostmi si užívám život stejně jako v létě.

Kroky

Prvním krokem bude prostě začít milovat zimu. I když ono to tak prosté zrovna není, stejně musíme. Jakmile se tomu naučíme, uvidíme život z úplně jiné stránky. Donutila jsem se milovat zimu, protože se mi hrozně nechtělo nějak promeškat každým rokem 2 až 3 měsíce života. Snažím se přestat si stěžovat na počasí, protože příroda žádné špatné počasí nemá. Pokud si neumíme vychutnávat počasí, tak asi prostě žijeme ve špatné zeměpisné šířce. V tomto případě, ať podnikneme cokoliv, stejně se budeme nudit, bude se nám chtít spát atd., protože od přírody jsou prostě všichni lidé různí. Někteří mají rádi chlad, někteří jsou šťastní v Dubaji, kde je +55°C, a někteří se cítí pohodlně v každém ročním období. Stěžování si na počasí není správnou cestou. To totiž nikam nevede. Je to prostě ztráta času. Namísto toho, abychom si stěžovali, radši je lépe poznat sebe a naše vlastní touhy, a utvořit seznam vyhrazených činností, které jsmе ochotni dělat v tomto ročním období.

Najít si aktivity, které je komfortní vykonávat v zimě: roční úklid, lyžování, návštěva severních měst, čtení knížek (popřípadě i psaní).

1.

Úklid je naprosto vynikající věc, na kterou se moc nechce v teplejších měsících. Jelikož bydlíme v našem novém bytě jen rok a půl, ještě doma nemáme hromadu nashromážděných věcí. Navíc včas veškeré zbytečné věci vyhazujeme. Prostě jsme na to tak zvyklí z doby, dokud jsme bydleli v malé garsonce. Ta naučí každé prasátko respektovat volný prostor. Ale i tak jsem během prvních dní ledna vyhodila pytel starého oblečení, které nenosím, několik velkých krabic od různých spotřebičů, které z nějakého důvodů shromažďujeme. Roztřídila jsem všechny punčochy, našla spoustu těch, které už nenosím. Vyhodili jsme zbytky materiálu, který nám zůstal po rekonstrukci atd. I když vizuálně nevnímáme žádný rozdíl, byt se cítí být útulný a příjemnější. Rozhodně to nebudu dělat v létě. Raději si půjdu zaplavat.

2.

Čtení knížek a pro mne dokonce i psaní, tak to většinou připadá na zimu. Počítám se za vysoce organizovaného člověka, proto dodržuji rozvrh celoročně. Plánují si každý týden dopředu, kdy se budu učit (obvykle chodím na různé kurzy), kdy budu pracovat, kdy odpočívat, a kdy trávit čas s rodinou nebo přáteli. Jinak se osoba na volné noze prostě neuživí. Já píšu články a prodávám je různým internetovým obchodům, novinám nebo časopisům. Navíc se trošku zabývám digitálním marketingem pro jednu společnost. Pokud si nenaplánuji činnost správně, budu pracovat ve dne v noci, nebo naopak stále odpočívat a pak stíhat uzávěrky hodinu před „deadline“ a budu věčně vystresovaná.

Ale v létě si můžu dovolit program zvolnit a trošku více si odpočinout. Nebo vyrazit na dlouhou procházku nebo po fitku jít s kamarádkou na „fresh“. V zimě jsem naopak více otevřená činnostem, které souvisí s trávením času doma. Proto každou zimu čtu velice vnímavě oblíbené časopisy, a také si sestavuji rozvrh knížek, které chci přečíst. Pak se ho snažím dodržovat. Po většinu času to jde.

3.

V zimě nikam moc nejezdím, protože většinu času jen mrznu. Když mrznu, neužívám si zábavy, protože se bojím onemocnět. Obvykle na zimu pro nás s manželem plánuji nabitý kulturní program: výstavy, kina, koncerty, divadla a exkurze. Praha a Česko nabízejí vcelku spoustu míst, která stojí za návštěvu.

4.

Nemám osobní zkušenosti se zimním cestováním, ačkoliv to hodlám změnit, ale vím, že mí známí si moc užívají zimní cesty do severnich měst. Do Reykjavíku, někam do Norska, do Ruska (věděli jste, že ve vesnici Ojmjakon naměřili -74 stupňů, a je to nejchladnější obec na světě) nebo do vesnice Santa Klause ve Finsku. Tak tato místa má cenu navštěvovat jen v zimě, jinak si to prý neužijeme naplno.



Přejí vám krásnou a báječnou zimu.

Žádné komentáře:

Okomentovat