Страницы

úterý 17. března 2020

Jak píše Candace Bushnellová


To že jsem fanynkou seriálu Sex ve městě, ví snad každý, kdo mě zná. Nikdy jsem ale při tom neměla ráda knihu, která inspirovala tento kultovní seriál. Přečetla jsem ji ve dvaceti a od té doby stojí na poličce. 
Před rokem jsem narazila na výprodej z knihami a koupila jsem si dva prequely tohoto slavného románu: Cariin deník a Léto ve městě. Momentálně dokončuji druhou knihu a musím přiznat, že jsem se zamilovala. 
Candace Bushnellová píše stylem, který je mi blízký, naprosto ho chápu a s ním se dokonce ztotožňuji. Jako stávající spisovatelka článků a budoucí autorka knih (psaní je v procesu) mohu přiznat, že jsem se od ní hodně poučila. Dala by opravdu hodně, abych od ní získala aspoň pár spisovatelských lekcí. 
Nepoužívá mnoha slov. Její knihy jsou krátké a stručné, ale umí popsat děj a konkrétní situaci tak logicky a plně bez zbytečných metafor a epitetonů, že mě to pokaždé fascinuje a inspiruje. Píše o životě puberťačky ve věku, kdy už na to měla zapomenout, ale naprosto chápe a cítí její svět, její myšlenky, komplexy a dětskou naivitu. Autorka se do své postavy úplně vžívá. 
Knihy na mne udělaly tak velký dojem, že úplně převrátily mou představu o moderní literatuře. Děj není úplně nějaký průkopnický, je to z tohoto hlediska úplně obyčejná četba ve stylu young adult, ale to, jak paní Bushnellová píše, je naprosto geniální. Kromě mohutného slohu používá trochu neobvyklý přístup ke své postavě a to, že se jí nebojí ukázat jako slabou, nebo spíše takovou, která má určité slabiny. Nefandí jí ani ji příliš neopatruje, což až tak moc často v ženských románech nepotkávám.

Žádné komentáře:

Okomentovat