Страницы

pátek 9. listopadu 2018

Outlety prodávají padělky

Tak je to oficiální. Outlety prodávají padělky. Nikdy jsem nebyla příznivcem outletů (zakoupila jsem tam za celý život zboží jen 3krát), ale vždy mně zajímalo, jak vlastně fungují, jak se může stát, že prodávají úplně stejné zboží o 20 až 70% levněji, než obyčejné prodejny.

Kanadský televizní pořad Marketplace odhalil pravdu, která už koluje internetem několik let. Nakoupili stejné zboží z outletu a z retaileru a porovnali ho. Pozvali na to i experty, módní asistenty a návrhářku. Rozdíl je tam tak obrovský, že nákupem v outletu vlastně nic nešetříte, ale platíte úplně plnou cenu za kvalitu, kterou nabízí, je totiž mnohem nižší, než u originálního značkového oblečení.

Oblečení pro outlety se vyrábí úplně jinde, a to v továrnách pro outlety. Nemají stejnou kvalitu látky a zpracování, jako originály. Vypadají podobně, ale nepatří do stejné skupiny.

Outletové oblečení má také svůj vlastní znak, a to je zobrazení dvou nebo tři diamantů přímo na etiketě. Ty diamanty znamenají, že oblečení bylo ušito ve fabrice pro outlety.

Celkem, jak ukázal můj osobní výzkum na iternetu, je ve světě hodně málo outletů, které prodávají to, pro co byly zamýšlené, a to je oblečení z předchozích módních kolekcí. Tak, kupříkladu, většinou jsou zákazníci velice spokojeni s pražským Luxury otletem, říkají, že tam prodávají originály, ale z hodně, myslím tím opravdu hodně starých kolekcí. Tak ze začátku 21. století. 

Existuje teorie, že oblečení má také “minimální trvanlivost”. Pokud roky leží někde na skladě, tak se ta látka začíná rozpadat, neopečovávaná kvalitním pracím práškem nebo aviváží. Tomu věřím. Kupříkladu, když v domě nikdo nežije, rozpadá se mnohem rychleji, než pokud o něj někdo pečuje, i když neprovede žádnou rekonstrukci, ale vytápí ho, utírá prach atd. Oblečení se ničí časem bez péče vlivem prachu a nečistot. Proto je vlastně také otázkou, zda je správně kupovat toto oblečení. Šaty od Dolce&Gabbana stojí v outletu 50 000, někde před 10 lety staly 150 000. Sice je to rozdíl – pokud vás láká drahé oblečení a o to se zajímáte – ale není jisté, že to oblečení je pořád kvalitní.

V Kanadě a USA několik skupin aktivistů už podnikají akce, jak zastavit hromadné klamání zákazníků v outletech. Dokonce některé americké značky už soud prohrály. Nesmějí totiž uvádět, že to zboží je ve slevě. Ono není ve slevě a navíc nikdy nebylo. Bylo vyrobeno pro outlet a má přesně tu cenu, pro kterou bylo navrženo. Jde o padělky, takže některé prodejny, které již soud prohrály, dál nesmějí uvádět dvě ceny, ale jen jednu – outletovou.

Pořád nechápu proč tato hnusná praxe pořád není zakázána v EU. Výroba padělků je trestným činem, ale značky samotné vyrábějí padělky na vlastní zboží úplně legálně a prodávají to všude. 


Žádné komentáře:

Okomentovat