Страницы

úterý 27. listopadu 2018

Život v listopadu


Tak nějak jsem přežila velice těžké období, některé problémy skončily, další začaly, ale to je koloběh života, nedělám si s tím starosti.

Můj příbuzný dopadl dobře. Opakované vyšetření ukázalo, že problém je mnohem menší, než jsme si na začátku mysleli. A to znamená, že život je krásný a veškeré ostatní problémy jsou jen cestou k poznání sebe a svých vlastností.





Za minulý měsíc jsem navštívila několik míst, o která se s vámi chci podělit:





Bazar nádobí

Prodávají tady většinou nádobí, dekorace a obrazy. Toto není bazar, ale muzeum českého umění. Občas se tam také vyskytuji předměty se zahraničí. Bazar sídlí v několikapokojovém bytě a strávila jsem tam skoro hodinu, aniž by něco koupila. Nechtěla jsem do bytu něco vybírat bez Alexe. Nejlepší sbírka starého nádobí, jakou jsem kdy viděla. Perfektní stav úplně všeho, ceny jsou většinou poměrně nízké. Seženete tady vánoční baňky, koule, nádobí, hračky a vynikající obrazy. Některé kousky patří do drahého a výjimečného antikvariátu.
Bazar P & J
Adresa: Anny Letenské 1240/2, 120 00 Praha 2-Vinohrady

------------



Výstava Dalího

Navštívila jsem výstavu všemi oblíbeného blázna. Jeho umění tak křičí, že opravdu byl blázen, ale geniální a nepodobající se žádnému dalšímu člověku.

Do Prahy dorazila fantastická a obrovská sbírka obrazů Salvadora Dalího, většinou byla představena pozdější díla. Unikátní, neomezený talent maluje v různých uměleckých směrech. Na výstavě uvidíte i fotografie Dalího, jak ho fotil český fotograf v Paříži. Výstava potrvá do konce března.

Galerie GOAP
Staroměstské náměstí 15, Praha 1
–––––––––––––



Wafflin

Toto je bistro, které podává wafle. Doporučili mi ho úplně všichni přátelé, na Googlu také mají vynikajicí recenze. Nevím co na to říct. Nejhorší jídelní zážitek mého života. Představte si, že pětileté dítě vám upeče wafle a namaže je úplně vším, co najde doma: drobky sušenek, čokoládovou pomazánkou, avokádem a polije různými sirupy. Přesně tak to vypadalo i chutnalo. Žádná nová chuť, žádná promyšlená receptura. Volíte si chuť sami, což hodně lidí považuje za přednost, ale dostanete neprofesionální kombinace podivných potravin, které chutnají velice dětinsky, jako když si američtí herci ve filmech stěžují, že museli na Den matek sníst přepálené snídaně, které ale s láskou udělalo dítě… Úplně takový pocit jsme měli s manželem. Nejsem žádná labužnice, ale doma za 10 minut upeču mnohem chutnější a levnější sušenky a budu z toho mít větší radost, než s Wafflinu.

Wafle jsou připravovány rukami číšníků, kteří nepoužívají ani rukavice. Přijímají peníze, vkládají je do kasy a za vteřinu se už zase hrabou ve vašem jídle.

Navíc žádná nová chuť. Ano, jsem vegankou a oni mají “spoustu” variací jak slaných, tak i sladkých waflí pro vegany. Ale žádné nové chuti tam prostě nenajdete. Nemají žádné domácí produkty, které vyrobili sami. Používají sušenky Oreo, které jsem jedla 200krát. Používají čokoládovou pomazánku s DMky, kterou jsem ochutnala už asi 1000krát, kaštanový krém s Albertu. Úplně veškeré potraviny jsou příliš známé ve světě pražských veganů. Klidně si sama doma namíchám Oreo s čokoládovou polevou a pomazánkou s DMky.

Pokud milujete neuvěřitelně přeslazený mix ovoce, polevy a sušenek, budou se vám líbit.

Podle mne wafle musí být domácí s unikátními domácími přísadami, které vytvořil profesionální cukrář, který tomu rozumí a chápe, jak fungují chutě, a jak se mezi sebou míchají. Není to to správné místo na wafle.
________________

Attrattivo

Obchod s oblečením, který jsem navštívila asi jen jednou v životě. Minulý týden jsem tam byla znovu. Vynikající i když trochu drahá móda pro mladé ženy. Stalo se mi to poprvé, ale já bych si koupila rovnou celou kolekci. Obvykle mi z celé sezóny padne do oka jen pár kousků. V tomto případě bych si rozhodně koupila 99% sortimentu. Vysoká kvalita látek, velice nadčasový střih, ale nad hranicí mých financí, které jsem většinou ochotna utratit za oblečení, protože pro mne není až tak důležité. Sukně stojí 1500 korun, svetr 2000, sako koupíte za 4000 korun.
__________________


Hašišbába

Na závěr vám mohu doporučit film, který mě moc pobavil. Jmenuje se Hašišbába. Jde o francouzskou komedii z roku 2012. Důchodkyně z předměstí Paříže sotva přežívá se svou penzí, tak ze zoufalství začne prodávat hašiš. Je docela agresivní rasistkou, a tak se během filmu a účastí v tomto nebezpečném byznysu začne měnit v osobnost, profesionála a babičku pro svého vnoučka. Film je nejen vtipný, ale má skvělou atmosféru. Ta znevýhodněná francouzská  předměstí si zrovna takto představuji. Dobrý film o tom, jak si obyčejný starší člověk úplně změní život, když už si myslí, že to nejde.


Jinak se těším na Alexovy narozeniny a 1.prosince, jelikož tento den obvykle zdobím stromek. Nemám vánoce tak moc ráda, jako miluji předvánoční atmosféru.

Žádné komentáře:

Okomentovat