Страницы

čtvrtek 21. února 2019

Tábor. Výlet do města snů


Pokusím se nějak zkrátit své myšlenky, protože pokud se nebudu ovládat, napíšu rovnou celou knihu o dojmech, které na mě udělalo město Tábor. 

Navštívila jsem pohádku, odpočinula jsem duši a tělu, nechtělo se mi odtamtud. Lituji, že jsem tam nedorazila už dřív, ale určitě se tam vrátím. 

Tak teď mám 4 oblíbená česká města. Před touto cestou jsou to byly tři: Olomouc, Liberec a Praha. Nemohu uvěřit, že město s populací 34 000 obyvatel může být tak krásné, tak různorodé, tak zajímavé a rozvinuté. 


Shopping 

Nakupovat tu vám udělá velkou radost. Počítejte s tím, že veškeré obchody jsou zavřené v sobotu odpoledne a celou neděli, dokonce i obchodní centra. Ráno v sobotu začněte nakupováním, a pak pokračuje seznámením s městem. Seženete tu neuvěřitelné dekorace a domácí zboží. Cenové kategorie jsou tu velice rozmanité. Poměrně hodně obchodů prodává luxusní zboží, což u menších měst není zvykem. Zakoupíte tu nejen český, ale francouzský a italský šik. 

Lidé 

Tak tolik příjemných lidí jsem v životě neviděla. Jsou dobří, laskaví, dobře vychovaní. Takových lidí je v Česku celkem hodně, ale v Táboře jsou takoví všichni, prostě každý obyvatel města. Žádná prodavačka nás neodměnila zavržení hodným pohledem, přesto že jsme se toulali po obchodech a nic nekupovali. Každý člověk v kavárně, bio prodejně, luxusní prodejně, na věži, v muzeu, všichni byli milí a komunikace s nimi samotná už byla zážitek. 












Architektura 

Tak o té nechci ani mluvit, prostě ji musíte vidět:) Ukážu vám aspoň fotky. Linie ulic jsou nádherné, architektura je bohatá, budovy jsou opečovávané, lidé jsou styloví a příjemní. Město jako celek funguje jak má, je pěkné, a navíc neuvěřitelně temperamentní. 

Okna 

Okna v Táboře jsou hotová výtvarná díla. Obyvatelé Tábora zdobí svá okna jako v muzeu. Naprostá romantika. Skoro provensálský, ale svérázný styl. Celkově je Tábor s estetického hlediska velice rozvinuté město. 










Velikost města 

Vůbec jsem se necítila jako v malém městě. Nemohu to ani popsat. Útulné a zároveň žijící město. Okraje Tábora jsou také krásné, zelené. Každá budova, každá vila a každý rodinný domek tady mají svou unikátní duši. Jsem ochotna strávit tam dny a dny a prostě se toulat ulicemi. 

Už nebudu dál pokračovat. Jedno z nejkrásnějších a útulnějších měst celé Evropy.

Žádné komentáře:

Okomentovat