Страницы

úterý 17. března 2020

Mé veganské kuchařky. Co doporučují?



Během posledního roku jsem si koupila 4 kuchařky a opravdu začala vařit. Nejen mi dodaly skvělé nápady, ale doopravdy mě naučili vařit. Díky těmto knihám jsem pochopila nějaký ten základ, jak fungují chutě. 
Nejsem typ na vaření. Nemám to ráda, nezajímá mě to. Dostávám opravdovou chuť něco uvařit jen zřídka, ale dost stojím o zdraví své rodiny, proto se trochu zajímám o jídlo a donutila jsem se vařit do toho stupně, že to prostě beru jako součást rutiny. 
Lahodné s Ellou každý den 
Ella Woodward je britská blogerka a youtuberka, která si veganskou stravou vyléčila těžkou nemoc v době, kdy to lékaři vzdali. Má 4 knihy a youtube kanál, kde zveřejňuje své recepty. 
Většinou jen jednoduché recepty od snídaní přes svačinky až po plnohodnotné obědy. Žádný fast food tu nenajdete, jde jen o zdravé recepty. Většinou používám Elliny recepty, ale jíst jenom tohle naší rodině nestačí. Jíme také nezdravé, i přesto že veganské jídlo. 
V knize jsou nejen recepty, ale také Elliin příběh a spousta útulných a stylových fotek. Vynikající kniha. Jednoduché recepty na každý den. Při detailním rozebrání ale zjistíte, že autorka používá dohromady 5 metod, které tuto knihu tvoří. Pokud se těmto metodám naučíte, už nebudete potřebovat Ellu. Vařila jsem Elliny recepty celý měsíc a už i manžel si všiml, že princip se opakuje, jen různé recepty zahrnují různé potraviny. 
Osobně knize vděčím za to, že do nás s manželem dostala potraviny, které obvykle nejíme. Prostě jsem nevěděla, k čemu bych je používala a jak je upravit, aby nám chutnaly. Teď už to vím. 
Lahodné s Ellou a přáteli 
Další knížka od Elly. Je zaměřena na večírky a jídlo pro večírky a příjemné posezení s přáteli. Mně ale perfektně vyhovuje z hlediska každodenní kuchyně. Používám ji více než “Lahodne s Ellou každý den”. 
Kniha je útulná, nabízí vynikající a jednoduché recepty a opravdu skvělé nápady pro večírky. Naservírovat kukuřici tak, že vypadá jako celý perfektní chod je umění. 
Veganské pochoutky 
Německý fast food od Jerome Eckmeiera. Nádherná kniha, plná báječných fotografií. Recepty nejsou těžké, ale potřebují spousty potravin. Takže musíte mít opravdu velké zásoby takových potravin, které možná v běžném životě ani nikdy nekupujete. Ve výsledku ale budete mít takový “fast food s michelinskou hvězdou”. 
Veganská kuchařka 
Italská kuchařka, nejslabší v mé kolekci. Recepty nejsou až tak jednoduché, navíc občas vyžadují potraviny, které ani nevím kde v Praze sehnat. Ale i pokud je seženu, tak nevím kam bych použila zbytek. Ale kniha je ve mnoha ohledech průkopnická. Nabízí velice svěží nápady, originální recepty a zdravé stravování bez nutnost jíst jen trávu.



Žádné komentáře:

Okomentovat