Страницы

úterý 6. února 2018

Exkurze na Letišti





Již před dvěma lety jsem zhlédla video na Youtube, kde ukazovali exkurzi na letišti Václava Havla. Jelikož jsem největší fanynkou letadel a vlaků všech dob, rozhodla jsem se, že tam určitě pojedu. Ale nějak čas plynul a já na tu událost zapomněla. Nedávno jsem na tuto exkurzi zase narazila někde na internetovém prostranství, vzala muže do podpaží a běželi jsme tam společně.

Exkurze stojí 220 korun a musíte se na ni nejdříve zaregistrovat. Pak o víkendu dorazíte na Terminál 3 letiště 15 minut před začátkem, koupíte si lístek po předložení dokladů, dostanete visačku a nastoupíte do autobusu.

A zde začíná nejzajímavější část, protože šlo o nejlepší exkurzi mého života. Dozvěděla jsem se tolik, že bych mohla o letišti a letadlech snad napsat tenkou knížku. Celý život sleduji pořady o letištích, ale skoro veškeré informace, které nám poskytli během exkurze, byly nové.

Dozvěděla jsem se spousty zajímavostí, navštívila požární část letiště, zblízka zhlédla odlety a přílety letadel. Užila jsem si dvě hodiny naplno.

Věděli jste, že:

  • že nejlevnější požární vůz letiště stojí million euro;
  • že hasiči musí cvičit minimálně hodinu v tělocvičně denně;
  • že hasiči mají jen 60 vteřin na to, aby vyrazili;
  • že Airbus 380 (největší dopravní letadlo na světě) skoro zkrachoval,
  • že pokud posádka má delší než 12hodinou směnu, musí se střídat s tou, která spí někde v letadle atd.
Pokud ne, tak vám tato exkurze rozhodně za pozornost stojí.

Děti

Exkurze doporučená pro děti starší 3 let věku, jenže já ji nemohu doporučit dětem mladším 12 let. Dotýkat se něčeho během exkurze je zakázáno, poskytnuté informace budou spíše srozumitelné jen dospělým, a navíc jen těm, kteří se alespoň trošku zajímají o letectví. Všechny děti se během exkurze strašně nudily, ty nejmladší brečely 2 hodiny v kuse a tím hrozně štvaly ostatní. Přes ten pláč jsme sotva slyšeli, co povídá průvodce. Navíc si myslím, že strávit 2 hodiny v zavřeném autobuse bez toalety a jen pozorovat skutečná letadla není pro děti až tak zajímavé. Byla tam s námi rodina se třemi dětmi ve věku od jednoho do pěti let. Brečely všechny tři, rodiče se cítili trapně. Vůbec neposlouchali co se povídalo, jen se pořád snažili uklidnit své děti. Obdaroval je ne moc příjemným pohledem celý autobus. Jejich vinou to není, já si myslím, že by pořadatelé exkurze měli prostě upozornit rodiče na princip události.


Jinak ta exkurze je naprosto fantastická. Pobaví puberťáky i dospělé a navíc se dozvíte, kde fanoušci potkávají hvězdy na pražském letišti…

Žádné komentáře:

Okomentovat