Страницы

pondělí 22. července 2019

Jak funguje trh





Přes rok pracují skoro výhradně jen se zahraničními klienty. Hodně let jsem neuměla česky na té úrovni, abych vybudovala správné pracovní vztahy v marketingu s českou klientelou, proto jsem pracovala jen s rusky mluvící klienty.

Teď jsem rozhodla, že v tom nehodlám pokračovat.

Nikdy jsem o tom nemluvila s mými kolegy. V agentuře, ale dospěli k úplně stejnému závěru.


Každý bohužel má nějaké špatné zkušenosti. A tím myslím opravdu špatné.



Hrozně mě mrzí, že moje vlastní kultura a zázemí mi nemohou poskytnout bezpečné a komfortní prostředí pro práci a rozvoj. Asi se neodvážím říct, že všichni rusky mluvící jsou zločinci, to ne, ale nemají dostatečně rozvinutou vnitřní kulturu, a to se odráží i na práci. Věřte mi, mám půdu pro porovnání. Každý třetí rusky mluvící klient si stejně vyhledává cesty, jak ti nezaplatit. Navíc nejednají důstojně skoro nikdy. Na to už nemám sílu ani čas se soustředit.

Lidé z bývalého Sovětského svazu, kteří žijí někde jinde, jsou jiní. Pokud v zahraničí žijí alespoň 10 let, tak už se je nemůžete počítat za cizinci.Toto je fenomén, jsem šťastná, že můj život mi poskytuje možnost obejít klienty, které nechci a jít za těmi, které opravdu chci. Toto vnímání mě hodně inspiruje, vzbuzuje ve mě touhu se učit.




Rusky mluvící klient, který nikdy nebydlel v zahraničí, který nebyl inspirován zahraničním způsobem jednání a vyjednávání je nejhorší možný klient. Pravdu řečeno, nemám až tak obrovské zkušenosti, abych porovnala úplně veškeré národnosti. Jsem vděčná osudu, že mám možnost výběru.

Pokud neumíš anglicky, jako člověk žijící někde v Bělorusku, Rusku, na Ukraině nebo jinde prostě na výběr nemáš. Když mi přátelé říkají, že učí své děti žijící v Česku rusky, abychom měli možnost v budoucnu navázat pracovní vztahy s Ruskem, v duši se směji a nevím, jestli nemám náhodou brečet. Chudák dítě. My všichni makáme jako blázni, právě proto, abychom už nemuseli mít žádné pracovní vztahy s lidmi, kteří nechápou naši novou kulturu, ale tihle rodiče dobrovolně podněcují dítě koukat se směrem k ruskému byznysu. Ale to dítě bude mít naprosto jinou mentalitu. Radši ať řeknou, že ruštinu budou potřebovat ke konverzaci s babičkou a dědečkem, než pro úspěšný byznys. Ten tam není.

Pokud nekradete a chcete jednat čestně a spravedlivě, a nakonec mít možnost se spolehnout na soud (pokud dojde k nejhoršímu), tak se Vám rozhodně byznys na Východě nepovede. Podmínky života tam vytvořily jediný způsob, jak se člověk může stát úspěšným, a to je podvod.

To je velká škoda, ale momentálně nevěřím, že by se s tím něco dalo dělat. Nechci ale odradit Čechy od toho, aby najali cizince, kteří se teprve přestěhovali, protože oni velice potřebují šanci a podporu. Mnozí lidé z našich států si berou půjčky, jen aby se mohli odstěhovat a začít nový život. Právě proto, že nesouhlasí s obecným pojetím štěstí a úspěchu tam.

Žádné komentáře:

Okomentovat