Страницы

úterý 5. prosince 2017

Nákupy v Drážďanech. Stojí za to?













Tento víkend jsem znovu navštívila Drážďany. Nikoliv s cílem nakupovat, ale prostě užít si krásný den. Počasí bylo skvělé. Nikdy jsem před tím necestovala na podzim do zahraničí, jelikož vždy mrznu, ale teď to všem vřele doporučuji.

Základní věcí, kterou bych chtěla vyzdvihnout, podle mě je, že veganům se mnohem víc vyplatí cesta na nákupy do Drážďan z Prahy, nežli všem ostatním. A to z toho důvodu, že Němci vyrábí spoustu veganské kosmetiky a potravin, které v Německu stojí o něco méně, než u nás. I tak ovšem stojí více než české.

Oblečení

Podle mne ta cesta nestojí za to. Neužívám si nákupy, když jsem příliš limitována časem, a vybírám oblečení v jediném obchodě, a tím je Primark, který nabízí poměrně levné zboží. Z takového nakupování jsem příliš unavená a neuvažuji správně, zda se mi ta věc doopravdy hodí nebo ne. Podle mne shopping v Praze je mnohem pohodlnější a ještě k tomu umím nakupovat levně.

Jet do Německa pro oblečení mimo sezónní výprodeje vůbec nemá cenu. Velký výprodej mívají před Vánocemi a uprostřed léta. To je ale jen můj osobní názor. Mohu dodat, že německé obchoďáky jsou mnohem více přecpané, než české.

Kosmetika

Ta rozhodně za pozornost stojí. V Německu mají nejen levnější všechny německé značky, ale také nabízejí větší výběr. Dá se třeba sehnat úplně celá řada levné a většinou veganské kosmetiky Alverde, přitom v Česku vedou jen 70% sortimentu. A to samé mohu říci téměř o každé značce. Lavera, Logona a spousta dalších značek nabízí nejen kompletní sortiment a jsou skoro o polovinu levnější, než u nás. Navíc mají značky, které se do Česka zatím nedorazily.

Jet do Drážďan pro kosmetiku se vyplatí, zvlášť pokud nakupujete na několik měsíců dopředu pro celou rodinu. Tak kupříkladu šampon který používáme již několik let v Česku stojí 149 korun (Lavera), v Německu ho mají za 2,75 euro. Pokud na každém výrobku ušetříte skoro polovinu, rozhodně cesta za to bude stát. Ale chci upozornit, že tak velký cenový rozdíl jsem zaznamenala zdaleka ne u všeho zboží. Tekuté mýdlo, sprchový gel a suchý šampon, které používáme, stály přesně tolik jako v Praze. Kromě toho, už léta nakupuji v anglických a rakouských internetových obchodech. Pokud vás to bude zajímat, napíšu článek o levném nakupování v zahraničí s dopravou zdarma.

Potraviny

Německé bio potraviny stojí v Německu o pár eurocentů méně, než v Češku, což není až tak podstatné, protože jsou stejně poměrně drahé. Tak třeba bílá rýžová čokoláda tam stála v přepočtu 50 korun, u nás stojí 54. Veganské bonbóny „gumoví“ medvídci stáli 31 korun, u nás stojí 33, čokoládová pomazánka v Německu stojí 81 korun, u nás 89. Porovnávám stejné značky. Nemyslím si, že ten rozdíl stojí za váš čas a peníze za cestu. Navíc to nejsou potraviny každodenního použití. To jsou spíš chuťovky, “jen tak někdy si zahřešit”. Všechna sojová a rýžová mléka, sojové jogurty atd. stojí úplně stejně jako v Praze.

Pokud nemluvíme o bio, a probíráme jen běžné potraviny, tak cenový rozdíl se mění od obchodu k obchodu. Pokud máte auto, můžete tam klidně nakupovat, ale já jezdím autobusem, a tím pádem prostě nebudu tahat potraviny z Německa, abych ušetřila 50 korun. Nebo 200. Radši si prohlédnu město :), než nakupovat.

České značky

Tak ty zkrátka nemají, což je v podstatě logické, že?

Kupuji spoustu zboží od českých výrobců. Miluji ekologické přípravky Feel Eco. Jsou poměrně levné a velice účinné, miluji potraviny Veto a Kalma. Vynikající české veganské potraviny, a jsou 2 až 4krát levnější, než německé. Nemám ráda českou přírodní kosmetiku, ale možná jsem ještě nenarazila na tu správnou značku. Doporučte mi něco prosím.

Tak nic z toho v Německu nemají a dělají velkou chybu, Němci by byli nadšení. Podle mne je to velké negativum pro nákup v Německu.

Takže můj osobní názor prostě je takový. Možná jsem si něčeho nevšimla. Navrhněte mi něco, prosím, pro co jezdíte do Německa. Já za nákupy nikam nejezdím. Pokud jedu do nějakého zahraničního města, užívám si nové architektury a kultury. Dneska jsem mluvila s jednou známou, a ona se také přiznala, že vůbec nechápe proč lidé jezdí nakupovat do Německa. Máte nějaký tip?



1 komentář:

  1. Taky za nákupy nikam nejezdím, hlavně proto, že mě to moc nezajímá... Snažím se mít kvalitní věci a moc jich nepotřebovat, nepoddávat se rychlé módě, takže oblečení (kromě sportovního) jsem snad nebyla nakupovat asi pět let. Peníze raději utratím za zážitky. Drogerie taky nijak moc nepotřebuju a většinu ji dostávám zdarma od mámy z práce. Jediná výjimka je jídlo, to si pokaždé ze zahraničí něco přivezu, ale ne ani tak levné věci jako to, co u nás není vůbec k dostání, anebo ne v takové kvalitě. Na veganském blogu to může znít jako provokace, ale prostě nepřivézt si z Francie sýr je pro mě hřích. Nikdy ale nikam nejedu cíleně za nákupy, nakupování je absolutně okrajová věc.

    OdpovědětVymazat