Страницы

pondělí 18. prosince 2017

Reklamace a zájem o koupi





Podle mne reklamace v Česku funguje na vysoké úrovni. Zvlášť u řetězců. Vyřizuje se včas bez viditelné tendence obchodníků obviňovat zákazníka. Dodržují se veškeré stanovené termíny a podmínky.

Office shoes

Několikrát jsem se ale potkala z příšernou neúctou vůči zákazníkovi. Nejvíce mě šokovala událost z prodejcem bot Office shoes. Naše malá rodinka byla jejich zákazníkem asi 8 let. Sotva jsem kdy kupovala obuv někde, než u nich.

Před 2 lety jsme s manželem koupili stejné boty, které se rozlepily skoro ve stejný den. Reklamovaly jsme je hned za sebou. Má reklamace byla uznána, manželova zamítnuta. Momentálně nechci zveřejňovat co přesně nám napsali, ale bylo to naprosto ponižující. Že si prostě nestříhá nehty, nepečuje o obuv, nestřídá ji, neumí si vybrat obuv, že střih mu nepadne atd. Bylo tam 5 stránek. Spadla mi čelist, když jsem jejich vysvětlení o odmítnutí reklamace četla. Tak jsem šla serfovat po Internetu a našla jsem desítky úplně stejných dopisů, které byly zveřejněné zákazníky po celé republice. Zrovna v té době se mi rozpadly i další boty, které jsem u nich kupovala. Také mi reklamaci zamítli a znovu mi popsali, jaká jsem špinavá, a jak o obuv nepečuji. Přestali jsme navštěvovat jejich prodejny, oni nás prostě jako zákazníky ztratili. Na fórech se píše, že tam už 2 roky pracuje pán, který zamítá úplně všechny reklamace. Také se do mě po přečtení ostatních názorů vkradlo podezření, že neprodávají originální značkovou obuv. Dříve jsem u nich kupovala boty léta a nikdy jsem je nereklamovala, protože to vůbec nebylo nutné. Za poslední roky, se mi rozlepilo úplně všechno, co jsem u nich zakoupila. Tak jsem požádala konkrétního výrobce o informace, zda tato prodejní síť je jejich autorizovaným zástupcem v Česku. Poslala jsem jim email třikrát a nic.

Triumph

V tomto německém řetězci nakupuji košilky léta. Vždycky jsem byla spokojená. Nikdy jsem u nich nic nereklamovala. Před rokem jsem si koupila luxusní noční košilku ve výprodeji. Když jsem ji zkoušela, zeptala jsem se na složení látky, odpověděli mi, že jde o bavlnu. A když jsem pak dorazila domů, všimla jsem si, že je to 60% akryl. Já nemám ráda, když je prádlo vyrobené z akrylu. Mám s ním špatné zkušenosti, že se po krátké době sežmoulá. Ale košilka se mi hrozně líbila a byla vyrobena respektovanou a poměrně drahou značkou. Rozhodla jsem si ji nechat, když jsem věděla že mám 2 roky záruky. Tak uplynul rok, a ona zešedivěla a začala se žmoulat. Odnesla jsem ji reklamovat. Už po první reakci asistentky prodeje, jsem si všimla, že reklamace u této značky není zvykem. To chápu. Noční prádlo reklamuje jen málokdo. Prodejny prádla na to nejsou zvyklé a jde z této pozice o dost komfortní byznys.

Dlouhá story krátce. Reklamaci mi zamítli. Napsali, že si nevšimli žádného problému. Luxusní košilka za tisícovku vypadá jako hadr, i když jsem ji prala jen kvalitním ekologickým práškem na prádlo. Takové věci ženy kupují nikoliv pro domácí úklid, ale protože chtějí být sexy kočky, a tomu by výrobce luxusního prádla měl rozumět. Je jasné, že jsem naprosto ztratila touhu tam něco příště kupovat. Roky jim přináším peníze, jednou se mi stala nepříjemnost a oni nechtějí nést žádnou zodpovědnost. Jejich odpověď zveřejňuji a nepokládám ji za uctivou. Navíc tedy nechápu, co je to životnost výrobku. Pokud košilka nevydrží ani rok (buďme upřímní, nosila jsem ji jen v létě a na jaře), tak k čemu vůbec je a na co se přesně vztahuje dvouroční záruka! Já jsem košilku koupila ve výprodeji za 300 korun. Tak teď kvůli třem stovkám ztratili zákazníka, který jim přinášel tisíce. Tu obchodní strategii naprosto odmítám chápat. Pokud bych ji koupila za plnou cenu, asi bych si stěžovala.

Žádné komentáře:

Okomentovat