Страницы

sobota 27. října 2018

Jak zůstat šťastný, když nejsi


Být šťastný není o nepřítomnosti problémů, ale o schopnosti být šťastný navzdory problémům. Pokud zvládneme být šťastní, když máme jen jeden velký problém, jde o úspěch. Pokud to umíme i v době, kdy máme několik velkých problémů, jde o vítězství sama nad sebou.

Poslední dva měsíce nebyly v mém životě nejsnadnějšími. Navíc jsem se minulý týden dozvěděla smutnou zprávu, že máme v rodině další vážnou nemoc. Už pátým rokem bojujeme s první vážnou nemocí. Dohromady tedy máme momentálně dva nemocné velice blízké příbuzné. Trvalo mi několik měsíců, než jsem se naučila žít s vědomím tohoto faktu před 5 lety. Teď se to učím znovu. Nejtěžší v této situaci je, že nemocní jsou pár, a že se teď mohou těžko podporovat navzájem.


Ta zpráva přišla nečekaně a moc mě ovlivnila. První tři dny jsem rozhodně nemohla být šťastná, ale teď se to snažím dostat pod kontrolu. Mám k tomu důvody.

Za prvé. Nepomohu blízkým lidem, pokud se zhroutím.

Za druhé. Nepomohu jim, pokud nebudu vydělávat kvůli emocionálnímu napětí.

Za třetí. Pokud ucítí můj strach a smutek, budou na tom ještě hůř.

Uplynul týden, kdy jsem se dozvěděla tuto zprávu, a teď jsem docela v pohodě. Chtělo to hodně přemýšlení a učení se disciplíně.

V porovnání se životním cyklem naší planety, náš život je neuvěřitelně krátký a navíc to mnoha lidem tak připadá. Banálně řečeno, nemáme čas být smutní, jinak si tu krátkou dobu vůbec neužijeme. Pořád budou nějaké problémy, menší nebo větší, ale budou. Pokud se nenaučíme s tím žít, pořád jen budeme čekat, že jednou to všechno skončí, a až pak začneme žít. Ale možná neskončí, žádnou další šanci nedostaneme. Proto jsem se také rozhodla být sťastná.


Cením si různých maličkostí ještě více, než obvykle, i když jsem si už dávno slíbila, že budu vnímat všechno kolem sebe. Užívám si lidí, počasí, barvy podzimu, literatury, designu, vztahů a nic nechci zmeškat.

Prostě milují Mírák

Oranžové střechy plus oranžové listy

Jen tak vypnout

Zajít si na kávu se sójovým mlékem


Žádné komentáře:

Okomentovat