Страницы

pondělí 15. října 2018

Pračka se sušičkou. Upřímný názor. Stojí za to, na kolik ročně vyjde provoz…


Než jsem si koupila pračku se sušičkou před rokem, přečetla jsem desítky fór. Seznámila jsem se z informací, že samostatný přístroj je vždy lepší, že ty drahé přístroje za to nestojí, že sušička v pračce vůbec nesuší atd, ale dospěla jsem k vlastnímu názoru.

1.Cena.
Vlastním poměrně drahou kombinovanou pračku se sušičkou AEG. Většina mých známých mají doma Candy nebo Beko a pořád si stěžují, že jim prádlo vůbec nevysuší. Ve výsledku té hrozné koupě litují, protože stejně musí sušit prádlo na sušáku v bytě, pokud nemají balkón. Není to můj případ. Můj přístroj suší všechno a zaplatili jsme o 10 000 korun méně, než za samostatné přístroje stejné značky a třídy.
Používala jsem 11 let pračku bez sušičky značky Beko. Nefunguje. Jen tak míchá prádlo dokola, ždímá velice špatně. To samé mohu říct o veškeré elektronice, kterou jsem kdy měla. V této kategorii zboží na ceně zvlášť záleží. Pravděpodobně pokud koupíte levnou pračku se sušičkou, tak si neužijete ani pračku, ani sušičku.

2. Kapacita.
Mýtus říká, že se hodně prádla do kombinované pračky nevejde v režimu sušení. Moje pračka pojme 10 kg prádla na praní a 6 kg na sušení. V LG dokonce už vyvinuli domácí přístroj pro 12/7 kg. V Americe už spoustu let existují pračky pro 15 kg.
Ta kapacita je úplně dostačují. Já vím, že existuje třeba výborný přístroj od Miele s kapacitou 6/3 kg, a to je už hodně málo, větší rodiny si pak stěžují. Ale 6 kg pro sušení vám bohatě stačí. Většina látek je zakázána pro používání v sušičce, takže s každé várky prádla stejně budete polovinu sušit na sušáku. I když moderní sušičky už moc ty látky neničí, stejně je mi jich škoda.
Najednou perfektně usušíte komplet ložního prádla. Já mám obrovské prostěradla 3x3 m, velké povlaky na přikrývky (220x240 cm) atd. Pro oblečení ta kapacita také úplně stačí.

3. Kvalita prádla.
Kvalita prádla po sušení je mnohem lepší, než u prádla sušeného na vzduchu. A to vám poví každý, kdo používá sušičku. Látky jsou měkoučké, ručníky jsou jako v luxusním hotelu. Dokonce pro některé látky je sušení v sušičce doporučené namísto sušení na vzduchu, a to jsou většinou outdorové látky nebo bavlna.

5. Náklady.
Nevím přesně, kolik platím za provoz sušičky, ale něco kolem 3000-4000 korun ročně. Berme ohled to, že ji používám jen 6 měsíců v roce. Samostatné přístroje vyjdou na stejnou částku, jen u nich neplatíte za vodu. Kombinované sušičky používají k sušení vodu.

6. Pohodlí.
To pohodlí se dá těžko z něčím srovnat. Máte prádlo usušené za 40 minut, ložní prádlo sušička usuší za 1,5 hodiny. Oděvy, spodní prádlo a ponožky ze sušičky dáváte rovnou do skříně. Co se týče ložního prádla, tam hodně záleží na látce. Některé komplety jen tak povětrám 30 minut po sušení na mezipokojových dveří, ale některé musí trochu doschnout po sušičce (pár hodin).

7. Žehlení.
Pokud umístíte do kombinované sušičky přibližně 3 kg prádla, nemusíte ani žehlit. Ale pokud tam dáte celý komplet ložního prádla, tak bude velice pomačkané. Obvykle je ihned žehlím parní žehličkou a vypadá naprosto luxusně.

8. Hluk
Většina moderních kombinovaných přístrojů má hluk 60 dB při praní, a 75-77 dB při sušení. Já mám můj přístroj v samostatném malém pokojíku a skoro ho během činnosti vůbec neslyším. Občas slyším otáčky při sušení, pokud jsem v chodbě nebo mohu také slyšet hluk míčků pro sušičku, ale opravdu je skoro nepatrný. Při praní přístroj vůbec není slyšet. Prvních 6 měsíců jsem stále otvírala prádelnu a kontrolovala, zda pračka pořád běží, protože ji opravdu vůbec není slyšet.

Pokud budete mít přístroj v obýváku nebo koupleně, bude vás trochu otravovat. Ale aspoň ho můžete použít jako topení :) . Během sušení je v mé malé prádelně skutečné indické léto.
Musíte čistit filtr po každém sušení!




Proč pračka se sušičkou
Z jediného důvodů: kvůli šetření místa. Těžko si představím klasický být, kde bude dostatek místa na samostatnou pračku a sušičku. Teoreticky by se mi vešly do prádelny, kterou mám 1x1 m, ale nad mou pračkou jsou kotel a bojler pro ohřívání vody a topení. Nechtěla a nechci ji mít v koupleně. Koupelna je pro mně romantické místo, nechci tam žádné technické přízraky.
Mějte také na mysli, že u kombinovaných praček ze sušičkou při režimu sušení musíte být doma. Moderní přístroje se přizpůsobují kapacitě a složení prádla, což znamená, že dopředu nevíte, jak dlouho bude přístroj sušit vaše prádlo. Ihned jak bude sušení dokončeno, musíte si prádlo s přístroje vyndat a utřít dvířka studeným hadříkem, jinak si poničíte nejen prádlo (je tam velice vysoká teplota) ale postupně i samotný přístroj. Já obvykle pustím pračku a jdu do fitka a na nákupy. Pak se vrátím a ihned vhodím míčky a zapínám sušičku, pokud už vím, že nikam neodcházím. A pak se klidně věnují domácím úkolům a práci.

Takže s ohledem na pořizovací náklady kvalitního přístroje a provozní náklady na elektřinu a vodu, pračka se sušičkou se nedá nazvat levnou koupí, ale rozhodně vás ušetří spoustu času, poskytne možnost vyprat úplně všechno včetně bund, obrovských přikrývek a polštářů a ušetří vás od noční můry ze sušení ložního prádla.

Místo závěru

Pokud sušíte prádlo v zimě na radiátorech, utratíte spoustu peněz navíc za topení. V tomto případě se vám zvlášť bude hodit sušička. Podle bezpečnostních standardů a specifiky provozu radiátorů, je zakrývat vůbec nesmíte. Nefungují pak tak, jak mají a „sežerou“ spoustu energie navíc.

Žádné komentáře:

Okomentovat